۸ نکته پس از تولد نوزاد

۸ نکته پس از تولد نوزاد

۸ نکته پس از تولد نوزاد

۸ نکته پس از تولد نوزاد

۸ نکته پس از تولد نوزاد

۸ نکته پس از تولد نوزاد
۸ نکته پس از تولد نوزاد
ثبت شده در ستاد ساماندهي وزارت فرهنگ و ارشاد
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما
موضوعات
آرشیو
پشتيباني آنلاين
آمار
چت باکس
نویسندگان
جستجو
جدید ترین مطالب
امکانات جانبی
تبلیغات
۸ نکته پس از تولد نوزاد

والدین علاوه بر شادمانی همراه با ورود کودک، باید از پیامدهای دیگر تولد کودک نیز آگاه شوند.

۱) کمبود خواب:
 آشنایی با روش های غلبه بر خستگی و کمک همسران به یکدیگر و خصوصاً درک خستگی مادر و رنجش پذیری ناشی از آن اهمیت بسیاری در کنترل کم خوابی دارد.

۲) لباس های کثیف:
 همزمان با تولد کودک میزان لباس های کثیف افزایش زیادی پیدا می کند از این رو باید برنامه ریزی خاصی برای دریافت کمک و شست وشوی لباس ها انجام بگیرد.

۳) زمان حرکت از خانه:
 هنگام برنامه ریزی برای ترک خانه، باید حداقل ۳۰ دقیقه زمان اضافه در نظر گرفت زیرا آماده شدن برای حرکت پس از تولد کودک با حداقل نیم ساعت افزایش روبه رو است. علاوه بر این که نباید هنگام ترک خانه، همراه داشتن یک دست لباس اضافه و وسایل مورد نیاز کودک را فراموش کرد.

۴) خانه نشینی:
 در دو ماه اول پس از تولد کودک، حتی الامکان نباید کودک را از خانه خارج کرده و به اماکن عمومی برد، زیرا احتمال بروز بیماری زیاد است. از این رو انتخاب محل های نزدیک و خلوت برای پیاده روی و یک گردش کوتاه گزینه مناسبی به نظر می رسد.

۵) استراحت:
 اکثر نوزادان به طور میانگین ۱۶ ساعت در روز می خوابند و در این زمان در فواصل دو تا سه ساعته برای شیرخوردن از خواب بیدار می شوند. از این رو به والدین توصیه می شود تا هنگام استراحت کودک، آنها نیز به استراحت بپردازند.

۶) نگرانی های دارویی:
 توجه به دمای بدن کودک اهمیت زیادی دارد، اگر دمای بدن نوزاد از ۳۸ درجه بیشتر باشد باید حتماً با پزشک مشورت کرد. علاوه بر این توجه به رنگ پوست کودک نیز به دلیل احتمال بروز زردی مهم است. مصرف مکمل ویتامین D نیز برای کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ضروری است زیرا منبع مهم کلسیم به حساب می آید.

۷) استفاده از غذاهای جامد:
 استفاده از غذاهای جامد برای نوزادان در فاصله سنی بین چهار تا شش ماهگی توصیه می شود. اگرچه شروع آن امری ترجیحی است اما پس از شروع نباید نسبت به مصرف میوه و سبزیجات بی اهمیت بود. برای ترغیب کودک به خوردن سبزیجات باید ابتدا به او سبزیجات را داده و پس از آن برای تشویق میوه را در اختیار او گذاشت.

۸) واکسیناسیون:
 بسیاری از والدین تنها به واکسینه کردن کودک خود فکر می کنند و از واکسیناسیون ضروری برای خودشان غافل می مانند. این در حالی است که توجه به واکسن هایی نظیر واکسن فصلی آنفلوآنزا و ... برای آنها نیز اهمیت دارد.

 

گردآورنده : مجله پزشکی.::.ژورنال

 

 



تعداد بازديد : 1314
شنبه 2 مهر 1390 ساعت: 10:20
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:

درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
تبادل لینک هوشمند
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
صفحات جانبی
آخرین نظرات کاربران